AlltomStockholm har gjort en intervju med Ulrik!



Fansen gör allt att för att se Ulrik Munther!
Ljuga, böna och be.
För vissa är alla trick tillåtna för att se en akustisk spelning med Ulrik Munther.
– Vi räknar med kaos, säger Samuel Laulajainen, manager Scandic Grand Central.

Den första oktober slår Scandic Grand Central upp portarna. Det centralt belägna hotellet satsar på en tydlig musikalisk profil. Varje fredag kommer de bjuda in kända artister att göra akustiska spelningar i Acoustic baren.
– Vi har tänkt MTV-unplgged-känsla, som när Nirvana gjorde sin klassiska spelning på 90-talet, säger Samuel Laulajainen.

Under hösten kommer storheter som Andreas Mattsson, Hästpojken och Sharon Corr (The Corrs) spela på klubben.

Mycket uppståndelse
Men den artist som väckt störst uppmärksamhet var inte ens född när Kurt Cobain slog fram ackorden till ”Come as you are” på sin akustiska gitarr.
– Vi bokade Ulrik Munther redan i mars. Då kunde vi inte drömma om att han skulle bli så stor över sommaren, säger Samuel.

– Vartannat samtal vi får nu för tiden är folk som frågar om de kan komma och titta på Ulrik fast de är under 18 år. Jag har hört varenda ursäkt som finns men svaret är tyvärr nej.

Mycktet tonårstjejer
Men att Ulrik Munther ska spela på en klubb som varken han – eller de flesta av hans fans – får komma in på bekymrar inte det 17-åriga stjärnskottet.
– Den största publiken jag har är tonårstjejer och jag kan förstå om de också vill komma in. Men förhoppningsvis kan även andra människor uppskatta musiken, säger Ulrik Munther.

Det måste väl ändå vara helt okej som tonårskille att den största delen av publiken består av tonårstjejer?
– Absolut, över huvud taget så tror jag att tonårstjejer är den bästa gruppen av fans man kan ha. De är så hängivna, säger Ulrik.

Har du några tips till dina unga fans?
– Om de inte lyckas övertyga Scandic om att sänka åldersgränsen så får de vänta på nästa konsert. Jag kommer spela fler gånger under hösten.

Jag tänkte mer på tips för hur de ska smyga in, som det klassiska Knatte, Fnatte och Tjatte tricket att sitta på varandras axlar och ha en lång rock över?
– Ja absolut, om det funkar är det ett jättebra alternativ. Men jag tvivlar.

Hur känns det att spela på ett ställe som du egentligen inte får komma in på?
– Det är som vilken annan spelning som helst. Jag är inte där för att klubba utan för att underhålla.

Men när du sitter backstage och alla andra dricker öl är inte det lite trist?
– Min tid kommer. Men det är klart jag inte dricker öl. Det är ju ett halvår kvar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0